OBD műszerrel végzett hibakód nullázás és autó átvizsgálás Országút
OBD műszerrel végzett hibakód nullázás és autó átvizsgálás Országút
Számítógépes autódiagnosztika Országút területén és környékén akár 1 órán belüli kiszállással +36 70 352 1562.FONTOS! Csak 1999 évjárat utáni, illetve OBD2 csatlakozási lehetőséggel rendelkező járművek vizsgálatát tudjuk vállalni!
A kocsi átvizsgálással kapcsolatos információkért kattintson ide:
Autó átvizsgálás nyaralás előtt és gépjármű állapotfelmérés Országút
Autó átvizsgálás nyaralás előtt és gépjármű állapotfelmérés Országút
Vállalkozásunk kifejezetten a kódolvasásra és törlésre illetve járművek diagnosztikai vizsgálatára szakosodott, az összes járműtípushoz rendelkezünk a megfelelő kódolvasó berendezéssel. Dolgozunk Bluetooth kódolvasóval, a hibakódok kiolvasását, kivillogtatását és törlését Android, iPhone és Windows operációs rendszerekkel is el tudjuk végezni.
Márkafüggetlen autódiagnosztikai vállalkozásként például meg tudjuk oldani a leggyakoribbtól (Opel, Ford, Suzuki kódkiolvasás) a kisebb számban értékesített típusokig a diagnosztikai feladatokat.

Márkafüggetlen autódiagnosztikai vállalkozásként például meg tudjuk oldani a leggyakoribbtól (Opel, Ford, Suzuki kódkiolvasás) a kisebb számban értékesített típusokig a diagnosztikai feladatokat.

A vizsgálat tárgya
A hibakód alapján megkeressük a hiba okát, azonosítjuk a meghibásodott alkatrészt, elvégezzük a hibaelhárítást, ha szükséges, cserét hajtunk végre, és töröljük a hibakódot.
Gyakran kérik tőlünk az autójavító műhelyek a járműdiagnosztika elvégzését az alábbi hibák beazonosítása végett:
- időszakos indíthatóság hiba
- üzemanyag-nyomás hiba
- főtengely jeladó hiba
- gázpedál helyzetérzékelő hiba
- lambda szonda hiba
- fojtószelep kapcsoló hiba
- tápellátási hiba
- üzemanyag-szivattyú hiba
- EGR szelep hiba
Ezen kívül lehetséges még az alábbiak elvégzése:
- valós km érték kiolvasása
- olajcsere ellenőrzése, nullázása
- porlasztó programozás, illesztés
Műszerparkunk
Műszerparkunk
Úgynevezett OBD olvasóval és OBD kábellel kapcsolódunk a jármű fedélzeti diagnosztikai interfészére, amelynek révén megszerezzük a szükséges adatokat. Az eredmények analízisét egy céleszközzel végezzük.

Mobil diagnosztika

Mobil diagnosztika
Szükség esetén és aktuális leterheltségünktől függően telefonos megbeszélést követően kiszállást is vállalunk, hogy elvégezzük az autó mobil diagnosztikai elemzését. A mobil vizsgálat az esetek többségében nem ingyenes az összeg tekintetében kérjük, forduljon telefonos ügyfélszolgálatunkhoz.
A hibakód kiolvasás házilag is megoldható, ha rendelkezik az ehhez való berendezésekkel, de ezzel kapcsolatban meg kell jegyeznünk 2 fontos tényt:
A gyakorlatban azt láttuk, hogy a hibakód kiolvasása legtöbbször csak egy része a hiba tetten éréséhez szükséges teljes vizsgálatsorozatnak. A modern személyautók, teherautók és kamionok egyre nagyobb számú feladatát vezérlik ma már elektronikus fedélzeti berendezések.
Ezek memóriába gyűjtik a naplózott információkat, aktuális és korábban regisztrált események kódjait, jellemző paraméterek állapotait. A fedélzeti autódiagnosztikai berendezések össze is hasonlítják az élő értékeket az előírt vagy névleges értékekkel. Ennek célja a gépkocsi állapotának időről időre történő felülvizsgálata.
Amennyiben tűréshatáron kívüli eltérést detektál az eszköz, hibaüzenet érkezik, ami egy tárolóba kerül, később is lekérhető hibakódok alakjában.
A nem tolerálható mennyiségek egy részéről a fedélzeti jelzőlámpák a vezetők számára LED-ek formájában is jeleznek, egy jelentősebb részük azonban csak a fedélzeti járműdiagnosztikai műszer soros csatlakozófelületéhez kapcsolódó ún. OBD kábelen keresztül tudhatók meg.
Az OBD diagnosztika összehasonlíthatatlanul több hasznos információt ad a gépjármű műszaki paramétereiről, viszont ez sem garantálja egyenes következményként a megoldást.
Miért nem ilyen egyszerű az autódiagnosztika?
Ha a hibakódok kiolvasása megoldana mindent, akkor a legtöbb ember maga is meg tudná javítani az autót. A gyakorlat ezzel szemben azt bizonyítja, hogy legtöbbször nagyon téves következtetéseket lehet levonni a diagnosztikai információkból.
Néhány jellemző eset, amit sok kollégánk is tapasztalt, a lambda szonda fölösleges cseréje vagy a hűtővíz érzékelője által jelzett műszaki paraméterek félrevezető értelmezése.
Gyakran tapasztaltunk olyat, hogy tele volt a hibatároló régi, több hónapos adatokkal, amelyek többsége régóta nem volt érvényes, ezért tanácsos újra elvégezni a kódok kiolvasását. Ráadásul gyakran előfordul, hogy gyakori jelenség a bemutatási effektus, az autó nem mindig ugyanúgy viselkedik.
A fő oka, amiért nem ajánljuk a házilagos hibakód olvasást, hogy a tudásnál egy jobb dolog van, ez pedig az a szakmai tapasztalat, amit hosszú évek alatt gyűjt össze a szakember.
A munkadíj több tényezőtől is függ, ezért azt kérjük, hogy a konkrét összegről egyeztessen ügyfélszolgálatunkkal telefonon, de a legbiztosabb megoldás az autó konkrét helyszíni vizsgálata.
Gyakori járműtípusok, ahol hibakód kiolvasást laptoppal kérnek:
Opel
- Hibakód kiolvasás Opel Astra f
- B Vectra hibakód kiolvasás
- Opel Calibra hibakód kiolvasás
- Corsa b hibakód kiolvasás
Ford
- Mondeo hibakód kiolvasás
- Transit hibakód kiolvasás
Suzuki - Swift hibakód kiolvasás
- Sx4 hibakód kiolvasás
Volkswagen Polo hibakód olvasás
Peugeot
- Peugeot 406 hibakód kiolvasás
- Peugeot 206 hibakód törlés
Volvo
Citroen
Skoda
- Felicia hibakód kiolvasás
- Fabia hibakód kiolvasás
Fiat
Honda
Mercedes
Mazda
Seat
Renault
- Renault Scenic hibakód kiolvasás
- Renault Laguna hibakód kiolvasás
Mitsubishi hibakód kiolvasás
Daewoo
- Matiz hibakód kiolvasás
- Nexia hibakód kiolvasás

Rendszeresen ismétlődő kérdések
Mennyi idővel kell kalkulálni az autódiagnosztika esetében?
A hibadiagnosztika ideje lehet több óra, vagy akár lehet 1-2 munkanap is a hiba összetettségéből adódóan.
Mi a teendő, ha nem lehet elérni a diagnosztikai szervizt telefonon?
Ha elérhetetlenünk vagyunk telefonon, előfordulhat, hogy egy összetettebb hiba feltárását végezzük. Ilyenkor azt ajánljuk, hogy küldjön e-mailt, és válaszolunk, amint módunkban áll.
Időnként előforduló hiba feltárását minden alkalommal ki kell fizetni?
Sajnos a diagnosztika időt vesz igénybe, ezért ha egy probléma nem jelentkezik a jármű szervizbe vitelekor, akkor a vizsgálatot sajnos újra el kell végezni. Célszerű várni addig, amíg a hiba stabilan jelentkezik.
A hibakód egyértelműen azonosítja a hiba gyökerét?
Sajnos nem. Több tényező vizsgálata és az évek során szerzett szakmai tapasztalat teszi egyértelművé a valós hibaokot.
Használt autó vásárlásakor jelentős összeget megtakaríthat a használt autó Országút környékén.
Ha fontosnak tartja az autó átvizsgálását, akkor hívjon a +36 70 352 1562 számon!
A meglévő szervizkönyv önmagában nem jelent biztosítékot arra nézve, hogy megéri megkötni a vételt, és nem biztos, hogy az ismerős helyettesíteni tudja a szakavatott szemeket.
A lenti képet megnyomva azonnal hívhat minket okostelefonról:

Autó szemrevételezése kívülről: a jármű átnézésével megtalálhatók többek között az alváz horpadásai, korrózió vizsgálata, pl. az ajtók és az autóüvegek illesztési problémái, a festés hibái, szélvédő átnézése.
A gépkocsi szemrevételezése belülről: jellemző vizsgálati területek az utastér, állapota, az ülések és belső borítások vagy a kormány műszaki állapota. Gyakori probléma a hosszbordásszíj repedéseinek megállapítása, a vezérműlánc állapotának felmérése.
Autódiagnosztika: valós futott km értékének megállapítása, a kilométeróra visszatekerésének kimutatása, olajcsere ellenőrzése, porlasztó programozás, ütközési adatok műszeres bemérése, fényjelző berendezések és lengéscsillapító átnézése a közlekedési hatóság vizsgálati technikájával.

A gépjármű telematikai interfészre kapcsolódva rengeteg más műszaki paraméter is kiolvasható, pl. üzemanyag nyomás, vezérlőegység.
Meg kell említenünk azt is, hogy komoly támogatást tudunk adni azon a területen, hogy milyen szervizelési mennyiségre lehet számítani bizonyos típusoknál, illetve ha hozzá kell nyúlni, akkor milyen várható költségek merülnek fel. →
A fenti szempontok hosszabb távon határozzák meg a gépjármű üzemeltetésének költségeit, de egyértelműen figyelembe kell venni a gépjármű megvásárlása tekintetében.
Az autó technikai állapotán kívül hasznos információkkal szolgálunk arra nézve, hogy az autó az évjárata, felszereltsége stb. figyelembe vételével megéri-e az árát.
A jármű állapotfelmérésének ára attól függően változik, hogy mennyire részletes szakvéleményt kell mondanunk a megvételre szánt gépjárműről.
Az átnézés összegét telefonos megbeszélés után tudjuk megmondani.

A felmérés iőigénye függ attól, hogy mennyire részletes elemzést kell adnunk a megvásárolni kívánt autóról.
Általánosságban véve elmondható, hogy már egy fél órás autó átnézéssel is több tízezer forintot lehet megtakarítani a vételárból az esetleges hibák feltárásával.
A mindenre kiterjedő, jól felszerelt műhelyben végrehajtott felmérés akár egy nagyobb összeget is megspórolhat az új vevőnek, de meg is mentheti egy túlzottan széthajtott gépkocsitól!
Jó lenne, de tapasztalataink szerint nem. A speciálisabb tesztek csak szakműhelyben bonyolíthatók le. Ezek közé tartozik pl. a futómű hibáinak egyértelmű megállapítása, víz- és olajfolyások feltérképezése.
Szomorú, de így van. Alapul véve a tényt, hogy nem lehet “átvilágítani” az autó egyes komponenseit, nem lehet biztosra állítani, hogy mennyit bír még egy önindító, vagy hogy a hengerekben milyen belső károk keletkeztek a kocsi használata során.

A legtöbbet tudó műszer, amit alkalmazni lehet, olyan autódiagnosztikai eszköz, amellyel többféle interfész csatlakozók segítségével tudunk a telematikai berendezéshez kapcsolódni, és egy szoftverrel észlelni és archiválni az előző hibaüzeneteket.
Sokszor történik meg, hogy olyan hibakódokat is ki tudunk olvasni, amelyeket a műszerfal visszajelző elemei nem jeleznek ki.
Tekintettel arra, hogy a motor a gépkocsi legköltségesebb része, ezt az ellenőrzést vitathatatlanul javasolt megcsinálni!
A festékvastagságmérés rutinszerűen végrehajtott vizsgálat, erre dedikált rétegvastagság-mérőt használunk, így meg tudjuk állapítani, hogy az ellenőrzött jármű karosszériájának részei közül melyeket javítottak, ködöltek (és azt milyen minőségben hajtották végre), ennek kapcsán a vizsgált gépkocsi esetleges egyéb károsodásaira is lehet következtetni.
Egyre több helyen pénzt kérnek a használtautó tesztvezetéséért. Megéri fizetni ezért? Mit lehet ebből levonni?
A próbamenet olyan lehetőség, amit az összes használtautó vásárlónak javasolunk.
Tesztkörrel felderíthető, esetleges problémák a járművön:
Ha műszaki vizsgára szeretné felkészíteni a járművét, vagy ellenőriztetni kívánja külföldi út előtt egy szakszervizben, akkor nálunk jó helyen jár!
Ha nem szeretne kizárólag évjárat, ismerős véleménye alapján használt autót vásárolni, hanem képbe szeretne kerülni személyautó tényleges műszaki állapotával, akkor bízzon meg minket az autó ellenőrzésével Országút régiójában +36 70 352 1562!
Számítógépes autódiagnosztika Országút területén és környékén akár azonnali kiszállással +36 70 352 1562.
Hibakód kiolvasás házilag?
A hibakód kiolvasás házilag is megoldható, ha rendelkezik az ehhez való berendezésekkel, de ezzel kapcsolatban meg kell jegyeznünk 2 fontos tényt:
- A legjobb berendezések 400-500 ezer forintnál indulnak, a professzionális (pl. Bosch, Texa) eszközök beszerzésének költsége meghaladhatja az 1 millió forintot.
- A megállapított hibakód nem jelenti automatikusan azt, hogy megfejtettük, mi áll pontosan a hibajelenség hátterében. Néhány további gondolat ennek megértéséhez.
A gyakorlatban azt láttuk, hogy a hibakód kiolvasása legtöbbször csak egy része a hiba tetten éréséhez szükséges teljes vizsgálatsorozatnak. A modern személyautók, teherautók és kamionok egyre nagyobb számú feladatát vezérlik ma már elektronikus fedélzeti berendezések.
Ezek memóriába gyűjtik a naplózott információkat, aktuális és korábban regisztrált események kódjait, jellemző paraméterek állapotait. A fedélzeti autódiagnosztikai berendezések össze is hasonlítják az élő értékeket az előírt vagy névleges értékekkel. Ennek célja a gépkocsi állapotának időről időre történő felülvizsgálata.
Amennyiben tűréshatáron kívüli eltérést detektál az eszköz, hibaüzenet érkezik, ami egy tárolóba kerül, később is lekérhető hibakódok alakjában.
A nem tolerálható mennyiségek egy részéről a fedélzeti jelzőlámpák a vezetők számára LED-ek formájában is jeleznek, egy jelentősebb részük azonban csak a fedélzeti járműdiagnosztikai műszer soros csatlakozófelületéhez kapcsolódó ún. OBD kábelen keresztül tudhatók meg.
Az OBD diagnosztika összehasonlíthatatlanul több hasznos információt ad a gépjármű műszaki paramétereiről, viszont ez sem garantálja egyenes következményként a megoldást.
Miért nem ilyen egyszerű az autódiagnosztika?
Ha a hibakódok kiolvasása megoldana mindent, akkor a legtöbb ember maga is meg tudná javítani az autót. A gyakorlat ezzel szemben azt bizonyítja, hogy legtöbbször nagyon téves következtetéseket lehet levonni a diagnosztikai információkból.
Néhány jellemző eset, amit sok kollégánk is tapasztalt, a lambda szonda fölösleges cseréje vagy a hűtővíz érzékelője által jelzett műszaki paraméterek félrevezető értelmezése.
Gyakran tapasztaltunk olyat, hogy tele volt a hibatároló régi, több hónapos adatokkal, amelyek többsége régóta nem volt érvényes, ezért tanácsos újra elvégezni a kódok kiolvasását. Ráadásul gyakran előfordul, hogy gyakori jelenség a bemutatási effektus, az autó nem mindig ugyanúgy viselkedik.
A fő oka, amiért nem ajánljuk a házilagos hibakód olvasást, hogy a tudásnál egy jobb dolog van, ez pedig az a szakmai tapasztalat, amit hosszú évek alatt gyűjt össze a szakember.
Hibakód kiolvasás ára
A munkadíj több tényezőtől is függ, ezért azt kérjük, hogy a konkrét összegről egyeztessen ügyfélszolgálatunkkal telefonon, de a legbiztosabb megoldás az autó konkrét helyszíni vizsgálata.
Gyakori járműtípusok, ahol hibakód kiolvasást laptoppal kérnek:
Opel
- Hibakód kiolvasás Opel Astra f
- B Vectra hibakód kiolvasás
- Opel Calibra hibakód kiolvasás
- Corsa b hibakód kiolvasás
Ford
- Mondeo hibakód kiolvasás
- Transit hibakód kiolvasás
Suzuki - Swift hibakód kiolvasás
- Sx4 hibakód kiolvasás
Volkswagen Polo hibakód olvasás
Peugeot
- Peugeot 406 hibakód kiolvasás
- Peugeot 206 hibakód törlés
Volvo
Citroen
Skoda
- Felicia hibakód kiolvasás
- Fabia hibakód kiolvasás
Fiat
Honda
Mercedes
Mazda
Seat
Renault
- Renault Scenic hibakód kiolvasás
- Renault Laguna hibakód kiolvasás
Mitsubishi hibakód kiolvasás
Daewoo
- Matiz hibakód kiolvasás
- Nexia hibakód kiolvasás

Rendszeresen ismétlődő kérdések
Mennyi idővel kell kalkulálni az autódiagnosztika esetében?
A hibadiagnosztika ideje lehet több óra, vagy akár lehet 1-2 munkanap is a hiba összetettségéből adódóan.
Mi a teendő, ha nem lehet elérni a diagnosztikai szervizt telefonon?
Ha elérhetetlenünk vagyunk telefonon, előfordulhat, hogy egy összetettebb hiba feltárását végezzük. Ilyenkor azt ajánljuk, hogy küldjön e-mailt, és válaszolunk, amint módunkban áll.
Időnként előforduló hiba feltárását minden alkalommal ki kell fizetni?
Sajnos a diagnosztika időt vesz igénybe, ezért ha egy probléma nem jelentkezik a jármű szervizbe vitelekor, akkor a vizsgálatot sajnos újra el kell végezni. Célszerű várni addig, amíg a hiba stabilan jelentkezik.
A hibakód egyértelműen azonosítja a hiba gyökerét?
Sajnos nem. Több tényező vizsgálata és az évek során szerzett szakmai tapasztalat teszi egyértelművé a valós hibaokot.
Helyszíni autó állapotfelmérés autókereskedőnél Országút
Használt autó vásárlásakor jelentős összeget megtakaríthat a használt autó Országút környékén.
Ha fontosnak tartja az autó átvizsgálását, akkor hívjon a +36 70 352 1562 számon!
A meglévő szervizkönyv önmagában nem jelent biztosítékot arra nézve, hogy megéri megkötni a vételt, és nem biztos, hogy az ismerős helyettesíteni tudja a szakavatott szemeket.
A lenti képet megnyomva azonnal hívhat minket okostelefonról:

Mire alkalmas a helyszíni állapotfelmérés Országút területén?
Az autó átfogó állapotának szemrevételezése Országút körzetében
Autó szemrevételezése kívülről: a jármű átnézésével megtalálhatók többek között az alváz horpadásai, korrózió vizsgálata, pl. az ajtók és az autóüvegek illesztési problémái, a festés hibái, szélvédő átnézése.
A gépkocsi szemrevételezése belülről: jellemző vizsgálati területek az utastér, állapota, az ülések és belső borítások vagy a kormány műszaki állapota. Gyakori probléma a hosszbordásszíj repedéseinek megállapítása, a vezérműlánc állapotának felmérése.
Autódiagnosztika: valós futott km értékének megállapítása, a kilométeróra visszatekerésének kimutatása, olajcsere ellenőrzése, porlasztó programozás, ütközési adatok műszeres bemérése, fényjelző berendezések és lengéscsillapító átnézése a közlekedési hatóság vizsgálati technikájával.

A gépjármű telematikai interfészre kapcsolódva rengeteg más műszaki paraméter is kiolvasható, pl. üzemanyag nyomás, vezérlőegység.
Meg kell említenünk azt is, hogy komoly támogatást tudunk adni azon a területen, hogy milyen szervizelési mennyiségre lehet számítani bizonyos típusoknál, illetve ha hozzá kell nyúlni, akkor milyen várható költségek merülnek fel. →
A fenti szempontok hosszabb távon határozzák meg a gépjármű üzemeltetésének költségeit, de egyértelműen figyelembe kell venni a gépjármű megvásárlása tekintetében.
Az autó technikai állapotán kívül hasznos információkkal szolgálunk arra nézve, hogy az autó az évjárata, felszereltsége stb. figyelembe vételével megéri-e az árát.
Autó állapotfelmérés költsége Országút
A jármű állapotfelmérésének ára attól függően változik, hogy mennyire részletes szakvéleményt kell mondanunk a megvételre szánt gépjárműről.
Az átnézés összegét telefonos megbeszélés után tudjuk megmondani.

Mennyi időt vesz igénybe az autó helyszíni átnézése?
A felmérés iőigénye függ attól, hogy mennyire részletes elemzést kell adnunk a megvásárolni kívánt autóról.
Általánosságban véve elmondható, hogy már egy fél órás autó átnézéssel is több tízezer forintot lehet megtakarítani a vételárból az esetleges hibák feltárásával.
A mindenre kiterjedő, jól felszerelt műhelyben végrehajtott felmérés akár egy nagyobb összeget is megspórolhat az új vevőnek, de meg is mentheti egy túlzottan széthajtott gépkocsitól!
Minden hiányosság észlelhető szervizműhelyben való vizsgálat nélkül?
Jó lenne, de tapasztalataink szerint nem. A speciálisabb tesztek csak szakműhelyben bonyolíthatók le. Ezek közé tartozik pl. a futómű hibáinak egyértelmű megállapítása, víz- és olajfolyások feltérképezése.
Van olyan probléma, ami egyáltalán nem detektálható?
Szomorú, de így van. Alapul véve a tényt, hogy nem lehet “átvilágítani” az autó egyes komponenseit, nem lehet biztosra állítani, hogy mennyit bír még egy önindító, vagy hogy a hengerekben milyen belső károk keletkeztek a kocsi használata során.

Milyen berendezéseket alkalmazunk az autó átnézéséhez?
A legtöbbet tudó műszer, amit alkalmazni lehet, olyan autódiagnosztikai eszköz, amellyel többféle interfész csatlakozók segítségével tudunk a telematikai berendezéshez kapcsolódni, és egy szoftverrel észlelni és archiválni az előző hibaüzeneteket.
Sokszor történik meg, hogy olyan hibakódokat is ki tudunk olvasni, amelyeket a műszerfal visszajelző elemei nem jeleznek ki.
Tekintettel arra, hogy a motor a gépkocsi legköltségesebb része, ezt az ellenőrzést vitathatatlanul javasolt megcsinálni!
A festékvastagságmérés rutinszerűen végrehajtott vizsgálat, erre dedikált rétegvastagság-mérőt használunk, így meg tudjuk állapítani, hogy az ellenőrzött jármű karosszériájának részei közül melyeket javítottak, ködöltek (és azt milyen minőségben hajtották végre), ennek kapcsán a vizsgált gépkocsi esetleges egyéb károsodásaira is lehet következtetni.
Próbakör
Egyre több helyen pénzt kérnek a használtautó tesztvezetéséért. Megéri fizetni ezért? Mit lehet ebből levonni?
A próbamenet olyan lehetőség, amit az összes használtautó vásárlónak javasolunk.
Tesztkörrel felderíthető, esetleges problémák a járművön:
- Zörejek az autó különböző komponensei felől
- Az autó menetdinamikája
- A futómű állapota
- A fékek állapota
- A motor zörejei
- A váltó hibái
- A kuplung elhasználtsága

Ha műszaki vizsgára szeretné felkészíteni a járművét, vagy ellenőriztetni kívánja külföldi út előtt egy szakszervizben, akkor nálunk jó helyen jár!
Ha nem szeretne kizárólag évjárat, ismerős véleménye alapján használt autót vásárolni, hanem képbe szeretne kerülni személyautó tényleges műszaki állapotával, akkor bízzon meg minket az autó ellenőrzésével Országút régiójában +36 70 352 1562!
Számítógépes autódiagnosztika Országút területén és környékén akár azonnali kiszállással +36 70 352 1562.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése